خواص خوراکی ها

معرفی خواص خوراکی ها

خواص خوراکی ها

معرفی خواص خوراکی ها

  • ۰
  • ۰

نسترن یک گیاه بومی شمال آفریقا، خاورمیانه و اروپا است. نسترن در حاشیه ی جنگلها، بیشه ها و گودالها و… میروید. این گیاه در سایه یا آفتاب رشد میکند. خشکی را بخوبی تحمل می کند مناسب ترین خاک برای کشت نسترن کوهی خاکهایی با بافت متوسط و خاکهای سنگین حاوی مقادیر متوسطی مواد و عناصر غذایی است.

Ú¯Ù? Ù?سترÙ?

نسترن به خانواده ی Rosaceae تعلق دارد و اسم های زیادی هم دارد. گلهای این گیاه صورتی یا سفید است و میوه هایی قرمز رنگ بنام سای نورودون دارند. این میوه ها خواص دارویی بسیار زیادی برای سلامتی دارند که در اینجا به آنها نگاهی می اندازیم.

فواید عرق نسترن برای سلامتی

عرق نسترن خواص ضد آنمی، ضد اسهال، دیورتیک (ادرار آور)، ضدعفونی کننده، تونیک و هموستاتیک دارد. نسترن وحشی صدها سال برای مصارف دارویی مصرف میشده است اما امروزه برای ساخت لوازم آرایشی ارگانیک هم مورد استفاده قرار میگیرد. عرق نسترن خواص بسیار زیادی برای سلامتی دارد. این گیاه سرشار از ویتامین C، فلاونوئیدها، اسیدسیتریک و اسید مالیک، تانن، کاروتنوئیدها است.

امروزه بدلیل خواص ضدپیری، آنتی کسیدان و خواص بازسازی کننده ی روغن میوه ی نسترن، تقاضا برای آن افزایش یافته است. این روغن به بازسازی سلولهای پوست و بافتهای آسیب دیده، از بین بردن نقصهای پوستی بعد از زایمان، علامتهای کشیدگی پوست، زخم های بعد از عمل، زخم های آکنه، درماتیت خشک، سوختگی ها و آفتاب سوختگی ها شناخته شده است. روغن 100 درصد طبیعی آن برای موهای آسیب دیده هم بسیار مفید است.

توصیه ها، مقدار مصرف و نکاتی در مورد نسترن

  • بهترین زمان کشت نسترن اوایل تیر تا اواخر شهریور است.
  • امروزه مطالعات نشان داده اند با مصرف دوز توصیه شده، هیچگونه اثرات جانبی سمی وجود ندارد.

آشپزی با گیاه نسترن!

میوه ی نسترن در مرباها، سس های میوه ای، طعم و عطر دهنده به غذاها و همچنین بعنوان چای گیاهی بسیار استفاده میشود. بدلیل اینکه این گیاه خواصش را بخوبی حفظ میکند، میتوان آن را خشک کرد یا در فریزر نگهداری کرد.

...

توضیحات بیشتر را در لینک اصلی زیر بخوانید:

خواص و عوارض اصلی عرق نسترن و نحوه ی مصرف اصولی آن

  • ۹۸/۰۵/۲۸
  • رادین حیدری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی