خواص خوراکی ها

معرفی خواص خوراکی ها

خواص خوراکی ها

معرفی خواص خوراکی ها

  • ۰
  • ۰

تغذیه و ورزش مناسب برای داشتن زندگی سالم و انرژی برای زنان بسیا مهم است. نیاز به ویتامین ها و مواد معدنی با توجه به سن شما متفاوت است. درک نیاز های یک مرحله خاص از زندگی به زنان کمک می کند تا مکمل ها و غذا های مناسبی را انتخاب کنند.

دوران کودکی و اوایل نوجوانی

رژیم غذایی غنی از میوه ها و سبزیجات، انواع دانه ها، محصولات لبنی کم چرب و منابع اندک پروتئین این اطمینان را حاصل خواهد کرد که دختران در حال رشد همه مواد غذایی مورد نیاز برای این سن را دریافت می کنند. دو ماده مغذی مهم در طول این دوره کلسیم و آهن هستند.

کلسیم: هیتر چوارتز، متخصص تغذیه در بیمارستان و کلینیک دانشگاه استنفورد می گوید: «کلسیم در حین تقویت استخوان ها، در دوران نوجوانی و اوایل بزرگسالی بسیار مهم است. جذب کلسیم از غذا با وجود ویتامین دی انجام می شود، این دو ماده مغذی در شیر و سایر مواد غذایی وجود دارد.»

دختران بین 9 تا 19 سال روزانه به 1300 میلی گرم کلسیم نیاز دارند. محصولات لبنی کم چرب بهترین منبع طبیعی هستند زیرا حاوی پروتئین و ویتامین دی هستند که هر دو برای جذب کلسیم ضروری است. شیر، ماست و پنیر منبع خوبی این مواد معدنی است. کلم بروکلی، کلم پیچ و کلم چینی منابع گیاهی کلسیم هستند. بسیاری از مواد غذایی مانند آب پرتقال و پنیر سویا اغلب با کلسیم تقویت می شوند.

کلسیم.jpg

آهن: این ماده معدنی به ویژه پس از شروع قاعدگی بسیار مهم است. هر زنی در این دوره مقدار کمی از آهن را از دست خواهد داد. دوروتی کلیمیس-زاکاس، پروفسور تغذیه دانشگاه مین گفت که حدود 10% از زنان آمریکایی دارای کمبود آهن هستند که حدود 5% از آن ها کم خونی نیز دارند. این وضعیت با خستگی، ضعف ایمنی و عملکرد ضعیف تشخیص داده می شود. دختران تا شروع قاعدگی روزانه حدود 8 میلی گرم آهن نیاز دارند. این نیاز تا 14 سالگی، به حدود 15 میلی گرم در روز افزایش می یابد. گوشت گاو، بوقلمون، مرغ، ماهی هالیبوت، ماهی تن، نخود فرنگی، عدس و غلات صبحانه منابع خوبی از آهن هستند. همچنین مولتی ویتامین ها حاوی مقدار توصیه شده آهن هستند و اگر فرد از رژیم غذایی کافی برخوردار نباشد، می تواند از آن استفاده کند.

...

توضیحات بیشتر را در لینک اصلی زیر بخوانید:

مواد مغذی که خانم ها در همه سنین و شرایط برای سلامتی نیاز دارند

  • ۹۸/۰۶/۰۷
  • رادین حیدری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی