خواص خوراکی ها

معرفی خواص خوراکی ها

خواص خوراکی ها

معرفی خواص خوراکی ها

  • ۰
  • ۰

زینک سرشار از مزایایی ست که به سلامتی کمک می کنند. برخی از این مزایای بهداشتی شامل ارتقا سلامت پوست، از بین رفتن اختلال پروستات، ارتقا سلامت روانی، تیزبین شدن دید چشم، درمان سرماخوردگی های شایع و تسریع کاهش وزن هستند. سایر مزایای آن عبارتند از تنظیم میزان سوخت و ساز بدن، کمک به ترمیم و حفظ رشد سلول ها، پیشگیری از سرطان، کاهش خستگی و درمان کوری شبانه.

بدن ما برای عملکرد مطلوب و برای جلوگیری از تهدیدات و عوارض بالقوه بهداشتی، به عناصر کمیابی نیاز دارد. روی برای سلامت بدن نسبت به سایر عناصر اهمیت بیشتری دارد. هدف این مقاله بررسی اهمیت روی برای سلامت بدن و پاسخ به سوالات رایج کاربران به صورت کاملا علمی است.

Ù?رص رÙ?Û?

روی چیست؟

روی قبل از اینکه بعنوان فلز شناخته شود، برای قرن ها توسط یونانیان و رومیان مورد استفاده قرار می گرفت. در طول قرن های 1100 تا 1500، حالت فلزی آن به صورت رسمی اعلام شد. یک شرکت چینی در دهه 1500 شروع به تصفیه روی کرد و در حدود دهه 1700، یک کشتی که در حال انتقال روی چینی از هند بود، غرق شد.

مشخص نیست که چه کسی فلز بودن آن را کشف کرد. اکثر اروپاییان معتقدند که خصوصیت فلزی روی در حدود سال 1746 توسط شیمیدان آلمانی به نام آندرس مارگراف کشف شد، اگر چه بقیه مردم جهان کشف آن را به نام فلزشناس فنلاندی به نام مورس در سال 1668 می دانند. کمبود روی انسان ها در سال 1963 تشخیص داده شد.

11 مزیت شگفت انگیز روی برای سلامتی

1- سلامتی پوست

این ماده در تنظیم میزان تستوسترون بدن که به آکنه و سایر نقایص پوستی مربوط می شود، نقش حیاتی بازی می کند. روی باعث افزایش میزان تستوسترون در مردان و حفظ شادابی پوست برای مدت های طولانی می شود. همچنین آکنه ممکن است ناشی از منافذ ملتهب و باکتری باشد؛ روی میزان گلبول های سفید خون را افزایش می دهد و از عفونت های باکتریایی جلوگیری می کند.

2- از بین رفتن اختلال پروستات

اختلال پروستات و تورم غده پروستات می تواند در نهایت منجر به سرطان پروستات شود. افرادی که از این اختلال رنج می برند، می توانند پس از مشورت با پزشک خود، روزانه 15 میلی گرم روی را به رژیم غذایی خود اضافه کنند. روی می تواند به بهبود هر گونه اختلال پروستات کمک کند.

...

اطلاعات بیشتر را در لینک اصلی زیر بخوانید:

خواص علمی قرص زینک (روی)، بهترین زمان مصرف و ...

  • ۹۸/۰۶/۰۷
  • رادین حیدری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی