خواص خوراکی ها

معرفی خواص خوراکی ها

خواص خوراکی ها

معرفی خواص خوراکی ها

  • ۰
  • ۰

گندم سیاه در واقع گندم نیست. اگرچه یک دانه کامل است اما جزو غلات نیست. گندم سیاه مانند کینوآ، از بذر یک گیاه گلدار به دست می ‌آید. به طور طبیعی عاری از گلوتن است و قابل استفاده در بسیاری از غذا ها و اسموتی ها می باشد.

گندم سیاه چندین هزار سال پیش از منطقه بالکان سرچشمه گرفته است. امروزه استفاده از آن به علت مزه خوب، مغذی بودن و عاری بودن از گلوتن، در سوپ و دیگر انواع غذاها، در حال افزایش است. در این مطلب به خواص گندم سیاه که از نظر علمی ثابت شده اند می پردازیم نه نظر شخصی!

1-بهبود سلامت قلبی عروقی

گندم سیاه سلامت قلب و عروق را افزایش می دهد، زیرا حاوی فلاونوئیدهای مختلف است. اساسا مصرف گندم سیاه می تواند به کاهش کلسترول کمک کند و کلسترول بد را از بین ببرد و در نتیجه باعث افزایش سلامت قلب و عروق شود.

گندم سیاه غنی از منگنز است که باعث بهبود کیفیت جریان خون می شود. با مصرف منظم گندم سیاه، می توانید مواد مغذی را به طور موثر از تمام مواد غذایی مصرف شده جذب کنید. با توجه به تاثیرات آن بر جریان خون و این واقعیت که گندم سیاه در تنظیم مقادیر کلسترول فعال است، مصرف منظم آن می تواند به بهبود سلامت قلبی و عروقی کمک کند.

2- تنظیم میزان قند خون

گندم سیاه حاوی D-chiro-inositol است که در تنظیم قند خون بسیار موثر است. این ترکیب خاص، حساسیت بدن به انسولین را افزایش می دهد، در نتیجه غلظت غیر طبیعی قند خون را به سطح نرمال تنظیم می کند. گندم سیاه حاوی مواد معدنی مختلف، ویتامین ها و پروتئین همراه با درصد بالایی فیبر رژیمی است.
گندم سیاه با D-chiro-inositol بدن را کنترل می کند تا میزان قند خون را به طور موثرتر تنظیم کند. مطالعات مختلف نشان داده است که چگونه D-chiro-inositol حساسیت سلولی به انسولین را افزایش می دهد بصورتیکه ممکن است در بعضی مواقع به عنوان مقلد انسولین عمل کند. به همین دلیل است که بسیاری از متخصصین تغذیه و پزشکان توصیه می کنند که افراد دیابتی برای تنظیم قند خون خود، گندم سیاه مصرف کنند.

...

ادامه مطلب را در لینک اصلی زیر بخوانید:

تنها خواص ثابت شده علمی گندم سیاه، عسل آن و چند نکته مهم

  • ۹۸/۰۶/۰۷
  • رادین حیدری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی